Kdokoliv, kdo udělá na své cestě velký krok vpřed, se rád ohlíží zpět. Často se ukáže, že hodnoty, podle kterých žily minulé generace, jsou i nadále ideálními ukazateli cesty do budoucna.
Jít vlastní cestou, vyrábět ty nejlepší boty a podporovat lidi na jejich životní pouti: to platilo v roce 1886 stejně jako dnes. A fakt, že v roce 2025 stále vyrábíme své nejlepší boty ručně v Hauensteinu – s kolekcí „Iconic“ – je toho pravděpodobně tím nejlepším důkazem.
Bratři Carl-August a Anton Seibel instalují děrovací stroj ve stodole vedle domu svých rodičů. Vzniká první obuvnická továrna v Hauensteinu pod názvem C A Seibel.
1. generace: Carl-August Seibel
2. generace: Josef Seibel
Vypuká první světová válka. Poptávka klesá a kvalitní kůže je těžko k sehnání. Pro továrnu na boty a Josefa Seibela, syna Carla-Augusta, nastávají těžké časy.
Brzy po válce přichází další výzva: na konci 20. let udeří světová hospodářská krize a německá marka ztrácí hodnotu. Sotva je tato velká krize překonána, začíná druhá světová válka.
3. generace: Josef Seibel mladší
Josef Seibel junior zažil válku i zajetí na vlastní kůži; jako mnoho jeho vrstevníků má pouze válečné vysvědčení a žádné formální vzdělání. Ale naučil se to nejdůležitější: pustit se do práce.
Sedává u novin od pěti ráno a pracuje až do pozdních večerních hodin. Zná a stará se o každého zaměstnance – od vedoucího pracovníka až po školníka. Rodinná kultura, která se udržuje dodnes.
Poválečný hospodářský zázrak přináší novou poptávku a výroba se rozšiřuje. Kolekce je stále malá, ale modely jsou už sportovnější.
Do firmy vstupuje Carl-August Seibel. Jako absolvent ekonomie se nejprve zaměřuje na čísla: boty se prodávají během týdne, účetní výkazy studuje o víkendech. Firma se stává produktivnější.
4. generace: Carl-August Seibel
Přepnout na vyšší rychlost ve správný moment.
Carl-August Seibel přebírá výhradní vedení firmy. Letí do San Francisca s párem bot a dobývá Spojené státy – začíná internacionalizace značky JOSEF SEIBEL.
První krok ke větší udržitelnosti: vzniká kolekce „Spirit of Nature“ – a Carl-August Seibel slaví další úspěch.
„Ušli jsme dlouhou cestu v posledních desetiletích. Teď musí svou cestu najít další generace. A já se na to těším.“
— Carl-August Seibel, majitel a jednatel JOSEF SEIBEL
Do rodinné firmy vstupuje Franziska Seibel jako nová členka vedení – a značka tak pokračuje již v páté generaci. Společně se svým otcem Carl-Augustem tvoří dynamické jádro podnikatelské rodiny.
Nová generace přináší do firmy čerstvý vítr a inovativní nápady. Díky závazku k modernizaci a udržitelnosti vytváří symbiózu tradice a pokrokové inovace. Jejich vášeň pro progresivní strategie slibuje vzrušující budoucnost pro JOSEF SEIBEL.
Firma prochází zásadní proměnou své image: JOSEF SEIBEL provádí kompletní rebranding. Díky svěžímu a modernímu designu značka ukazuje svůj závazek k inovacím a aktuálním trendům – což se odráží jak v produktech, tak v identitě značky.
Současně JOSEF SEIBEL zahajuje sociální projekt v Keni (Afrika) a otevírá obuvnickou továrnu.
Tento projekt vytváří učňovská místa, rozšiřuje pracovní příležitosti a přináší přidanou hodnotu pro strukturálně slabý region.